En slööööö dag

Ja dagen har inte innehållit särskilt mycke aktiviteter kan jag tala om. Det mest krävande än så länge har väll varit att gå runt på ICA maxi med en tom varukorg ungefär :) Har bara slöat, sett på tv, spelat spel och halvsovit. Känns som en ganska menningslös men ändå skön dag faktiskt.

Ibland kan dock sådana dagar sänka humöret rätt så rejält. Själv fick jag lite deprimerande känslor när jag inte hade något att göra och därför satt mig framför tv:n. Som vanligt visade dom ju en romantisk komedi som jag hamnade framför. Huvudpersonen i filmen fick som vanligt sin kärlek  tillslut, men det enda jag fick ut av det hela var en bitande känsla av ensamhet. Som om man bara ville byta plats med personen i filmen och känna allt det där som filmens bakgrundsmusik och ljussättning ska få oss att inbilla oss att han/hon känner. Livet är hårt.



Trots att ja känner så känner ja ju också att det är skönt att inte ha "någon" ibland. Som om det bara är så skönt att vara själv/singel, och att man kan göra i stort sett vad man vill utan att det påverkar någon eller något annat. Men kan man verkligen det? Känns i alla fall som om man som står på gränsen mellan att vara nöjd eller att vara missnöjd. Vissa dagar lutar man åt ena hållet och andra dagar är det andra hållet som gäller. Man får väll ta varje dag som dom kommer och bara leva med det hela. Ja tror att man hamnar där man ska va tillslut ändå, så ja får leva med lite svallningar i tankarna på vägen dit :P

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0