En riktigt bra måndag.

Ja nu blir det en lite mer detaljerad sammanfattning av dagen :)

Först så klev aj upp tidigt, redan klockan sju, så att ja skulle hinna duscha å göra mig iordning före ja skulle gå med Stina till universitetet. När vi närmade oss insåg hon dock att vi kanske hade gått lite väl tidigt, men det gjorde inte så mycket för vi kunde ju sitta inne på hennes kontor å prata bort tiden iställe :) När ja sedan väll drog mig till Iksu så kom tjejen ja skulle följa under dagen, Ida, ut och  mötte mig. Hon var trevlig och lätt att prata med så det underlättade dagen :) Vi gick i alla fall vidare till idrottsmedicin där vi skulle va på dagens första föreläsning.

Föreläsaren var Maria PHs pappa, Tom, och det handlade om barn och styrketräning. Själv tycker jag att det var en jätteintressant och rolig föreläsning, och han visade många övningar som ja vart sugen på att testa själv :P Ungarna han tränar är grymma ska ja bara tala om! Dom va jäkulskt motiverade och hade grymt bra koordination, tror aldrig ja skulle klara av va dom gjorde ;) Credit till dom!

Efter föreläsningen blev det lunch på Iksu med lite utfrågning om programmet och liknande, och sen blev det en liten rundtur av själva stället. Det är ganska så mycket större än gymmet här ;) Deras ena uppvärmningsrum är större än hela gymmet i Stensele ju! Och att dom ens ha ett särskilt rum för uppvärmning, det är ju sjukt bara det känns det som. Kommer nog trivas där om det är där jag hamnar :) (vilket jag nu hoppas eftersom jag vart så taggad på utbildningen efter dagen :P)
Klockan ett startade sen dagens andra och sista föreläsning. Den va inte riktigt lika rolig, för den handlade om nutrition, alltså proteiner, fett och kolhydrater och deras påverkan på träning och återhämtning. Det vart ganska mycke ord som ja kanske inte förstod, men det jag förstod va i alla fall rätt så intressant :) När föreläsningen väl va slut kändes då inte tiden bortslängd vilket alltid är ett plus :D
Jag och Ida följdes sedan åt ungefär halva vägen hem till Stinas lägenhet, pratade om utbildningen och mina planer samt hur hon hade haft det i början av programmet. Hon var en mycket trevlig tjej och jag tackar och bockar för att jag fick följa henne :) Nu är ja säker på va ja ska välja som förstahandsval!



Efter detta va det bara att sätta sig i bilen å sätta av mot Forsvik. Stannade dock på ICA kvantum å köpte lite middag, men annars va det raka vägen hem :) Känns skönt att äntligen va här, samt att ha rört på sig lite. Varken ja eller Thomas hade nån riktig ork för  träna, men vi gjorde det ändå å det va ju bra det :)

Nu blir det i alla fall duschen å sen sängen, ha det å sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0