Påsklov now and then

Sitter nu här och smaskar i mig lite torkade tranbär, skriver  på fysiken och njuter lite smått av att jag har påsklov :)



När jag då sitter här å tänker på att det nu äntligen är påsklov så kan ja då inte hindra mig själv att bli nostalgisk och tänka på tidigare påsklov. Hur man levde i backen med snowboarden fastspänd mellan 9 och 16 ungefär. Och hur vi hade vårt eget lilla rollspel som vi va så inne i att vi knappt gjorde annat om kvällarna. Minns bäst när vi stog i flera timmar och rullade och skulpterade snögubbar. Vi knåpade med å göra armar och andra saker på dom och vi byggde säkert en tio-tolv stycken. Men det va ju självklart inte bara för att bygga dem vi höll igång så länge, nej nej...det va för att vi skulle kunna ta våra vapen (några smörknivar, en spade och en eller två fönsterskrapor) och leka att dom va en av fiendes arméer som vi skulle kriga mot. Så efter många timmars byggande och skulpterande så gick vi lös på dom, och efter ca 20 min va det ungefär ingenting kvar av våra byggen :P Ja det va tider det.

Sen minns man ju självklart också de otroliga skoterturerna. Som gången då vi va uppe på en liten tjärn på fjället å ingen ville fika eller nått för man fick så mycket fisk att man inte ville sluta fiska :) Fiskarna va ju inte särskilt stora, men det va ju bara det att man då ens fick nått som var charmen i det hela. Tror vi drog upp typ fyra eller fem ica-kassar med fisk den dagen. Till och med lilla Noah som va typ 5 år fick ju ett bra antal fiskar. Ja det  va då tider det med :)

Men men, än om gamla minnen är fina så ska man inte sukta efter dem och inte njuta av dagarna man har nu. Nu blir det nya bravader och nya minnen :) Själv hoppas jag på bättre väder och en trevlig skara att umgås med, har man det kan det ju inte bli annat än bra :D

Nä nu ska ja nog jobba lite till på fysiken så man får det bortgjort, ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0