Ja tiden går fort då man har roligt...

Nu sitter ja här hemma och har för första gången på en vecka långbyxor och inte något solskydd. Känns skönt, men samtidit skulle det ju inte skada att få va där en stund till.  Men men, vi hade det så grymt bra att man inte kan begära mer...så jag är mer än nöjd med resan :)

Eftersom vi har hunnit med så mycket roligt, och tagit så mycket bilder, så skulle det nog täcka upp hela bloggen om ja sklle skriva om allt i ett inlägg :P Därför har ja tänkt skriva ett nlägg om dagen om en av dagarna i Turkiet. T.ex. blir ju då det här försa om onsdagen då vi for. På så vis blir det ju mer detaljerat och sen så orkar man kanske läsa igenom dom ;) Så, här kommer dag ett!

Onsdagen va ju egentligen mest Umeå och resande, men vi Lyckades ju med roliga saker ändå. Vi tog en promenad till Strömspilen, fixkade det sista och satt os på bussen til Umeå City Airport. Efter lång väntan på flygplatsen, en middag i deras lilla restaurang samt säkerhetskontroller och liknande var det i alla fall dags att kliva på planet till Turkiet.

När vi då gick upp mot planet så såg jag, som då gick först, att piloten hade öppnat rutan och satt om en ragare med armen ut å kikade på alla som klev på. Han tittade på mig å log, och ja tänkte hälsa, en sen bestämde ja mig för att bara le tillbaka. Men Jenny däremot, hon hälsa på raggar-piloten och fick sig allt ett hej och en liten blink tillbaka...sen tyckte hon verkligen att hon va grym å sat å skröt om det tills vi passerat Finland ungefär ;)
På flyget dit fick Jenny fönsterplatsen, å ja fick sitta bredvid en halv-creepy gubbe frå Luleå :/ Han tyckte om å prata också kan ja tala om. Tillslut låtsades ja sova bara för att slippa honom :P
Sen, efter lite mer än fyra timmars flyg, va vi i alla fall framme i Antalya, Turkiet. Flygplatsen va riktigt fin och redigt stor. Men vi lyckades hitta dit vi skulle och fick tag i vårt bagage. Sen tänkte vi att vi också kunde handla lite på texfreen, så vi gick dit å plockadpå oss det vi skulle ha. Sen när vi kom till kassan och räckte fram våra sedlar så sa Turken i kassan "smal money problem", pekade på en burk med typ två mynt i och menade att dom hade väldigt lite växel. Eftersom vi just kom hade vi ju bara lappar på oss, så det hela slutade med att Jenny fick en tablettask i växel och ja fick en toblerone :P

Att hitta transferbussen va lättare än vi trodde, och guiden från staffanstorp och chaufören Metta, som va fd. slaktare tog oss till Hotellet i Alanya. Vi kom fram till hotellet typ 06.00.

Ja det va dag ett på resan, dag tv kommer väll imorn :P