Gårdagens strapatser

Jajjemen, blev en lyckad kväll måste jag säga :D Vi hade väldigt trevligt hos Anna, dock va det väll jag som hade trevligast om man ska granska sällskapet ;) Vi åt gurk- och morotsstavar med dipp samt andra små snacks, drack drycker av eget val å såg melodifestivalen, pratade och spelade kort. Imorse när ja skulle borsta igenom håret kände jag dock av mitt lilla fall rätt in i trappen, har en redig bula i bakhuvudet....jävla matta! Men men, sånt är livet.

Måste säga att jag blev aningen förvånad då den enda som hört om märket på min handväska va Joel. Det var bara tjejer och Joel där, å han va den ända som hört om märket :P Hehe, ja det va kul. Mindre kul va det dock när jag skulle göra mer morotsstavar å nästan skar av mig halva fingret. Tur att kniven inte va så vass, så jag klarade mig utan vidare skador :)

Senare på kvällen drog vi ju självklart ner på trean, Storumans inneställe ;) haha! När vi kom hade det ungefär varit lika värt att ta varsin gravendals å gå å sätta sig på kyrkogården, så dött va det typ. Men efter ett tag kom mer folk och kyrkogården kändes då inte lika lockande :P hehe. På trean vart det då allt möjligt prat, med alla möjliga personer.  Sen kom ju ägarn å skulle kolla leg på oss, så alla drog fram det ur respektive väska/ficka. Sen när han börja kolla på dom titta han bara på mig, log å sa "du har varit här förut!". Första gångerna jag va inne på trean efter ja fyllt 18 kollade han inte leg, utan bara log å titta på mig som om ja va stammis. Sen kollade han leg en gång också är jag stammis igen ;) haha, lite kul det där. Ja mena dom flesta andra har också varit där förut, å nyligare också! Men det va bara mig han kom ihåg. Är jag en väldigt minnesvärd kund eller vad är det som gör att alla måste visa leg men inte jag??

När folket hade kommit vart det att hoppa emellan borden för att kunna va social med alla. Efter ett tag blev jag så pass "populär" ;) att jag till och med blev dragen mellan borden. I slutet av kvällen hamnade också jag och Marina i ett bås med två norskar. Norsken som satt bredvid Marina bara babbla på om norge å nått annat, men Marina Hade tydligen väldigt svårt för att fatta norska så hon satt bara å garva. Sen sa jag åt han att hon inte förstod va han sa, å då börja han och den andra norsken skratta iställe. Efter allt skrattande börja norsken som satt bredvid mig typ stöta på mig, å dom va inte unga å fagra precis så då gick jag. Undra om Marina fortfarande sitter kvar där :P

Efter det kom min skjuts bestående av Puttrik och linn och hämta mig, åsså for vi hem till mig å fika :) Själv tog jag mig ju rejält fika bestående av flingor å musli...men Linn å Patrik delade på en semla. Eller egentligen var det väll så att Linn smakade av Patriks semla. Vi prata en stund å sen for dom å ja gick å la mig...nog för att min säng alltid är skön, men igår va det som å lägga sig i paradiset :P

Lite tjafs blir det ju alltid när man är ute, men jag måste säga att om nån gör så där är det något som är fel...än om det är svårt att tänka så, så kan man va tvungen. Jobbigt men sant, hoppas det löser sig till det bästa.



Nä nu blir det tv:n tro ja, ha det!

Kommentarer
Postat av: Namn

Det lät som det hände en hel del den kvällen. Förresten morotstavarna var de smakrika eller behövde de kryddas för att smaka väl?

2009-02-22 @ 12:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0