Nä nu jävlar..

...nu ska jag nog ta mig i kragen å försöka få ihop allt till balen. Ska börja leva nyttigare på måndag så man mår och ser så bra ut som möjligt. Ska sätta upp lite regler för mig själv å sen ska ja se om jag kan fixa mig en "motivation" eller va man ska säga så jag inte kan bryta reglerna utan följd. Jag har ju redan slutat med godis å chips igen sen nyår. Fick börja äta vad jag ville då, men mådde då så dåligt då ja åt godis att ja gav upp det nu i början av februari. Men nu ska allt snaran dras åt. Jag får efter helgen inte äta godis, chips, kakor, glass eller liknande, inte ens naturgodis. Den enda gången jag får äta är om någon fyller år, å då får jag välja antingen EN tårtbit eller EN kaka. Sen ska mackorna bort från mitt liv än en gång...kommer bli tungt men det ska nog gå. Jag får heller inte dricka någon sorts läsk, förutom på tillfällen då man festar, det blir mina heliga stunder. Ska försöka hålla mig borta från dom, men en kvälls festande i månaden ska ja då minst få ha.

Sen ska jag verkligen ta mig i kragen vad gäller träningen. Knäna å ryggen pajar ju snart om jag inte kommer in i rehab träningen igen. Sen måste jag boosta kontitionen och arbeta mot mer "fit" kropp inför både balen och sommaren. Det är ju bara så synd att vi har skola hela dagarna och många kvällar. Tiden rinner som sand mellan fingrarna på en...


Snart tre år sen, tiden springer verkligen iväg...


Har också bestämt att om jag inte hittar någon klänning i östersund, om det ens blir av å fara, så ska jag nog beställa en från internet. Därför måste jag börja kolla runt så jag vet vad jag vill ha ifall jag inte hittar nån när vi far till Helena. Låt jakten börja! :P

Nått annat jag måste göra är att tänka över hela grejen med fortsatta studier. Vad vill jag egentligen läsa?? Måste granska utbudet och verkligen tänka över det hela känns det som. Känns verkligen som om jag fortfarande står på ruta ett :/ men men, det ska väll lösa sig till slut...förhoppningsvis.

Känns i alla fall bra att vi har bestämt oss hörrdu. Ska det va så kommer det bli av sig själv, å ska det inte så har vi ju gjort det lätt för oss :)

Nä nu tror jag faktiskt ja ska göra mitt allra första "ta mig i kragen"-projekt. Ska nog ta å beställa min studentmössa :) Wish me luck!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är ju så nyttig man kan vara! :O

2009-02-13 @ 16:57:17
URL: http://jonssn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0