Dagens ungdomar...

...ja va ska hända med oss? Vars ska vi ta vägen och vad ska vi sysselsätta oss med?

Känner att det skulle vara skönt om man hade haft en plan redan sen unga år, t.ex. drömt om att bli doktor å gjort allt för att ta sig in på läkarlinjen. Jag menar har man ett mål och en plan så skulle valet inte vara lika svårt ;) hehe, ganska logiskt men i alla fall. Har en stor hög med universitets och högskolekataloger som ligger där nere på en stol och föröker göra någon nytta antar jag. Har gått igenom dom flesta en två-tre gånger utan att ta mig särskilt lång. Känns som om man står på ruta ett, eller kanske ruta två...men det är lite tveksamt :P Många säger att det gör ju inget om man känner att man inte trivs med det man valt, det är ju bara att byta utbildning. Men jag ser det som en ganska stor miss eftersom allt inom studierna kostar, så läser man då en utbildning ett år å sen börjar om på en ny så har man ju slängt bort en massa pengar helt i onödan?! eller?...
   Hoppas i alla fall jag löser det hela problemet med vars ja ska hamna å vad ja ska göra. Känns faktiskt som om jag är inne på rätt spår med det mesta annat just nu, så kanske det smittar av sig på mina funderingar och beslut så jag hamnar på rätt ställe :) Å när jag nu sitter här å funderar på framtiden känns det faktiskt lite vemodigt. Alla har som sagt att det kommer inte kännas så bra att ta studenten som man tror, eftersom man lämnar alla eller så far alla andra bort. Å nu känns det faktiskt som om jag kanske kommer hålla med dom tillslut ändå :( Kommer va otroligt svårt att säga hejdå till Jenny :( det ska ju va du å ja Jenny, men om jag far, hur blir det då? Å Thomas å Patrik, hur ska man klara sig utan allt mitt å Thomas fjant, å hipp hipp med Patrik?? Å hur ska man väja sig vid att inte fara till skarven varje gång nån av dom fyller år?? Herregud!! Tror jag genomgår en uppenbarelse eller nått...
   Men men, får väll njuta av den tid ja ha kvar, är ju i alla fall 143 dagar kvar till studenten, å sen har man ju sommaren också :P Fast då ska säkert alla jobba :( Men vi får tagga alla lediga dagar å fester ;) Tagga dansgalan Jenny å våran ettårsdag! <3 ;D



Ska i alla fall snart till kära lilla farmor å plocka ihop julgranen å allt julpynt så det blir gjort nån gång...bättre sent än aldrig ;) hehe. Sen ikväll blir det nog film med Patrik, får se vad vi ser...jag är lite sugen på å se den där "not another gay movie", men den var tydligen inte så uppskattad av killar så då kanske inte Patrik vill se den, men vi får väll se :)

Skola imorn, börjar engelska c med Pär :( :( :( :( ...buhu!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Gina

Ja precis den är det! Jaha okej, då var ju min klänning inte rikigt vad du tänkt kanske! Är ju supersnyggt med en kortare klänning, är ju nästan ingen som brukar ha en sån och den kan man ju använda senare också =)

2009-01-18 @ 18:54:35
URL: http://giinaa.blogg.se/
Postat av: Ina

Jag känner att det vore skönt om en blixt slog ner i huvudet så man fick nån typ av uppenbarelse så man visste vad man ska göar nästa höst ;)

2009-01-18 @ 22:23:23
URL: http://snowstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0