Fredag

Har gjort min sista fredag på luspen nu! Wiho!...

Dagen har som jag trodde inte varit en särskilt lyckad en. Har mått dåligt, inte gjort nån nytta och bara gått å deppad över det mesta. Vet itne va man ska göra åt saken, men att fara ut imorgonkväll å dricka känns inte som svaret på det hela (nu kommer det säkert sluta med att jag gör det bara för att jag skrev det där...).

Snart kommer i alla fall studenten och knackar på vår dörr. Ser fram emot att äntligen gå ut, att få sommar, att tjäna lite pengar och att fara till turkiet framförallt! :D Blir väll lite sorgligt att alla splittras, men vi överlever nog.
Känner nu att jag itne har nått klart inför studenten, och att jag troligen inte ens kommer ta mig i studentklänningen(balklänningen). Har ätit så mycket den senaste veckan att jag kommer spräcka klänningen i det första försöket att få på mig den. Känns inte bra, ja som försöker va nyttig å bli lite slankare, kan inte hålla mig från att äta och blir bara större istället...sablar! Blir nog ingen bikini för mig i sommar.

Har tänkt på en sak. Ofta om man sätter o framför ett ord blir det ju motsatsen, t.ex. social och osocial. Men, på ordet stökigt, blir det ju samm sak! Om det man inte har städat rummet och det ser ut som ett bombnedslag kan man ju säga att det både är stökigt och ostökigt!? Hur kommer det sig? Varför är inte ostäkigt motsatsen till stökigt??
Ja, ett av livets stora mysterier ;) haha...



Nä, ska väll hjälpa kära lill mamma med maten. Sen blir det Jenny för hela slanten!
Ha det :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det beror på att det är "norrländska". Man säger social och asocial. Här uppe har vi som vana att sätta o framför, vilket inte gramatiskt rätt.

2009-06-05 @ 20:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0