Dagens ungdomar??

Va man verkligen så när man va yngre? Ja det har jag frågat mig några gånger under dagen.

Första gången va nog den värsta, jag har inte blivit så chockad på länge kan jag tala om. Det va så att jag satt med två lärare från röbro på lunchen. Å då börja vi prata lite om att sexorna tydligen ska börja gå på röbro för att spara pengar (vet inte hur det går ihop, men på nått sätt gör det tydligen det). Då efter en stund så berättade den ena läraren att flickor i sexan här i Storuman ibland skolkar från lektionerna för att fara hem och ligga med killar. Jag vart som fryst ungefär!! Ja menar, man är fan tolv när man går i sexan. Dom har inte ens växt färdigt, å byxmyndig är dom ju inte! Det är färjävlig hur det kan va säger ja bara. När ja va tolv så sat man då å spela brädspel och som mest så kanske man lekte sanning eller konsekvens lite nu och då...Det va verkligen ett ögonblick då man undrar vars världen är på väg...

Senre på dagen så funderade jag över om man va som dom på röbro är, när man gick där alltså. När killarna går förbi är det som att man hamnat i en dimma av axe. Många flickor ser ut som en tavla av picasso, färgglatt och slarvigt...



Men men, ja ska väll inte "klaga". Folk har rätt att va som dom vill, men fta hoppas jag då att det inte va så jag va när ja va i deras ålder...

Två riktigt bra saker hände idag. Fick veta att ja bara va ett poäng ifrån mvg på sista matteprovet :) Sen fick jag spendera lite mer än en timme med Helena och bara prata och ha det trevligt. Kul att hon är hemma en stund!

Nu blir det mat snart hoppas jag (håller på att bli galen av hunger) å sen får man väll se. Blir troligen en tripp till Stormuan sen ikväll för å kolla på bränbollen.

Kommentarer
Postat av: Hilda

det var typ sjukt..jag går i åttan och är inte så och är inte så :P undra vars världen är på väg xD

2009-05-05 @ 18:21:15
URL: http://hildaandersson.blogg.se/
Postat av: Emilie

Grattis till mvg:t :)



Jag förstår hur du känner om nutida unga. Men jag tror det bästa är att vara lite mer öppen. Man hör oftast alla äldre som bara "det var bättre förr... bättre förr... dagens unga... dagens unga..." first 1) was it really? Det är mer jämställt idag och mer fritt. Jag är inte så formell av mig... 2) vad är det med dagens ungdomar? Jag volontärar för röda korset (eller okej, ett plugguppehåll) och gör massa saker för att få en rättvis värld. Och jag är verkligen inte ensam. Det är inte de unga som startar krigen. Kom att tänka på att man vill ju inte bli en klagare själv :)



Förstår ändå som sagt hur du tänker. 12 år???? Kroppen är inte redo och det känns lite press och grupptrycksaktivt, för jag menar, visst de kanske är sexuellt aktivan, men hänger hjärnan med?? Lite oroande :/



Fast ja, sex har ju alltid vart ett lite tabubelakt ämne så kanske är det så att det håller på att försvinna och därför uppmärksammas de yngre mer nu? Intressant egentligen, varför så mycket nu? Eller är det bara mer uppmärksammat?



/Emilie

2009-05-05 @ 18:24:38
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Ina

Tror inte du behöver oroa dig över att du betedde dig på det viset.



Det som är mest oroande är väl att de skolkar för att ligga med folk. Iofs är de unga också, men man utvecklas olika. Om det rör sig om många tjejer är det väl dock rätt troligt att inte alla är redo..

2009-05-06 @ 19:52:43
URL: http://snowstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0