Storuman vs. Umeå

Ja, allt det här med vad man ska göra till hösten börjar bli mer ock mer allvarligt känns det som. Frågan kommer allt oftare, och man blir mer och mer fundersam över sina val och sina planer.

Själv sitter jag i en situation där jag börjat tvivla på alla program som ja har sökt, utom förstahandsvalet då. Känner inte riktigt att jag verkligen vill gå nått av  varken andra-, tredje- eller fjärdehandsvalet, vilket gör min situation lite knivig. Sen gör ju faktumet att intagningspoängen till förstahandsvalet är ganska höga inte riktigt saken bättre heller.
Jag har därför börjat fundera på att kanske stanna i Storuman ett år, om ja då inte tar mig in på förstahandsvalet. Tänkte att man kanske kan hitta sig jobb, spendera ännu ett år med de goda vännerna och sen kanske göra högskoleprovet eller läsa upp några betyg för att ha en bättre chans på att ta sig in nästa år. Det skulle inte vara nått problem för mig, för jag trivs bra här i Storuman, jag har mina bästa vänner här och vill jag så har jag troligen jobb på wip efter sommaren.
Det som är lite surt är dock att det känns som att det är tider för att plugga nu, att det skulle va smart att fortsätta läsa direkt efter studenten och att varken mamma eller pappa verkar stödja min idé om att stanna här ett år. Det finns många som gör det, vänner, arbetskamrater m.m. Men det skulle va skönt om mor å far kunde respektera mina val va det än va, och tro på att jag kan klara mig lika bra hur det än slutar. Men men, man kan väll inte få allt antar jag...

Nu blir det att skriva lite med Patrik och kusinen, sen blir det att ställa klockan på 04.45 å sen hopp isäng!
Ha det å gonatt!

Kommentarer
Postat av: Ina

Det är ett knivigt problem det där. Jag tycker det låter smart att satsa på det du vill gå, och om du inte kommer in stana kvar och jobba.

2009-05-11 @ 11:15:37
URL: http://snowstars.blogg.se/
Postat av: Mirry

Anmäl din snygga blogg till Veckans Blogg, vinnaren belönas med en länkning!



www.arntyochmirry.se

2009-05-11 @ 17:01:50
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0