Ojdå

Har varit lite borta under helgen :P Har haft det så skönt å bara slappat att datorn å bloggen som hamnat i glömskan ;) Men men, nu är ja tillbaka.

Va i alla fall hemma i Forvsik i helgen å hade det bara allmänt härligt. På fredagen blev det fika, fika, middag å fika å idol ;) Sen på lördagen blev det Långsjöby där ja fick spela lite piano, vilket va mycke roligare än ja minns det ;) ja å Patrik spelade spel (å gissa vem som vann? :D) å sen blev det fika hos Patriks farmor å farfar :) Fick träffa lill-kusinen också å ja kan tala om att han va lite lill-gammal med sina "men ja jag vet!" å andra snärtiga svar på de vuxnas tilltal och frågor :P Han är trots allt bara fem år :P Efter fikat där drog vi vidare på kalas i Skarven, där det självklart blev mer fika ;) Trodde seriöst ja skulle kunna skippa bussen å rulla tillbaka hit till Umeå igår, men som tur va så va det inte riktigt så illa. Men det va riktigt trevligt hos kusinerna å kvällen slutade med att vi såg Wolverine. Sen på söndagmorgon fick sig Patrik allt ett ovanligt uppvaknande ;D Han vakna av att ja låg å sparka å lät i sängen. Han lät mig sova vidare för han hade nån teori om att eftersom man inte ska väcka dom som går i sömnen kanske man inte ska väcka dom som rör sig allt för mycket heller :P Men tillslut vaknade ja ju å det första ja då fick höra va "Va ha du drömt egentligen?!". Jag som just vaknat upp ur drömmen, helt ovetande om att ja rört mig å låtit, klämmde ur mig att ja hade cyklat ikapp med någon ;) Mina rörelser å ljud var alltså trampandet på cykeln och flåsandet av hur "ansträngande" det va ;) Vi höll på å garva ihjäl oss!
Resten av söndagen blev i alla fall mest slöande. Vi byggde lite pussel, drack glögg och hade det bara gött. Sen va det ju den där lilla detaljen med en fyra timmars bussresa till ett snöfritt Umeå där det istället regnade...men den delen kan man ignorera å bara blunda å känna lukten av glöggen och lugnet som gick genom kroppen :P ..."som en våg genom kroppen, som går hela vägen från tårna upp till huvudet" ;)

Nä, nu ska ja göra bort den lilla andel skola ja har inplanerat för kvällen.
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0